Az orosz-ukrán fegyveres konfliktus, ha fizikailag nem is érzékeljük, de jelen van a hétköznapjainkban. Ahogy az építőanyagnál vagy az élelmiszer áraknál, úgy az autóiparban is szomorú hónapoknak nézünk elébe, ha a szomszédunkban nem születik béke hamarosan.
Az Oroszországra kivetett szankciók nyilván kihatnak erre az iparágra is,de nem szabad elmennünk egy másik nagyon fontos tényező mellett, miszerint:
sok olyan dolog készült eddig Ukrajnában, ami elengedhetetlen az autóipar számára. Ilyenek például a kábelkorbácsok is |
Nyilván mindenki tudja, hogy a szomszédunkban háború dúl és az orosz-ukrán konfliktus önmagában egy súlyos katasztrófa humanitárius szempontból, ám a gazdasági vonzatai mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A speedzone.hu cikke tökéletesen elmagyarázza, mit okozhatnak az Oroszország elleni szankciók és mit okozhatnak az Ukrajnából eddig beszerzett alkatrészek hiánya:
az Oroszország megbénítására meghozott gazdasági szankciók, többé-kevésbé valamilyen szinten visszaütnek az EU gazdaságára is |
De ennél úgy néz ki erőteljesebb romboló hatása van az Ukrajnából eddig beszerzett alkatrészek hiányának:
nagyon sok eddig Ukrajnában gyártott termék kiesik a globális körforgásból, ezzel hiányt állítva elő. Ilyenek például az elektromos kábelelosztó egységek, más néven kábelkorbácsok, melyekből a feltételezések szerint nagyjából az autóipari felhasználásra szánt mennyiség 40 százaléka készült eddig Ukrajnában, és bizony az alkalmazásuk elkerülhetetlen továbbra is a gyáregységekben |
írja a speedzone.hu.
A napi.hu-nak egy hazai beszállítócég vázolta fel, hogy már most komoly fennakadásokat okoz a kiesés, a későbbiekben pedig elkerülhetetlen lesz a leállás. Sőt:
a Porsche már fel is függesztette a gyártást a lipcsei üzemében, itthon pedig Kecskeméten, a Mercedes gyárban megkezdték a műszakok leépítését. Az Audi képviselői sem túlzottan optimisták, azaz a győriek szerint is nemsokára megtörténhet, hogy teljesen le kell állítani a gyártósorokat. |
Ezeket látva nem marad más csak a remény, mert az idő fogy és bár az ukrán kiesést valahogy gyorsan át lehet fedni újabb európai, észak-afrikai és közép-amerikai beszállítókkal de ez sem megy egyik napról a másikra.
Az biztos, hogy aki új autót akar, annak a türelem lesz a legnagyobb fegyvere a jövőben. Aki pedig használtat, annak anyagilag kell majd egyre jobban felkötni a nadrágszíjat. - összegzi a jelenlegi helyzetet a speedzone.hu
|