Az elmúlt időszakban az M30-as autópálya 38-as kilométerénél, Szikszó térségében több helyen megcsúszott és elmozdult a szerkezet, aminek következtében repedések jelentek meg a burkolaton - derül ki a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) honlapján közzétett tájékoztatásból, amelyről a vg.hu számolt be.
A koncessziós társaság közölte, hogy az elmozdulások olyan mértékűvé váltak, hogy már veszélyeztetik a biztonságos közlekedést, ezért az érintett útszakaszt várhatóan szombattól mindkét irányban teljes szélességében lezárják.
Az MKIF azt állítja, hogy az M30-as autópálya ezen szakasza még a garanciális időszakban van, ezért az elmozdulások észlelése után azonnal kapcsolatba léptek a beruházó magyar állammal, aki azonnali intézkedéseket követelt a javításra és a hiba okának kijavítására.
Mivel a javítási munkálatok érintik a pálya alapját és földműveit is, várhatóan hosszú hónapokig zárva lesz az M30-as Szikszó közelében.
Az MKIF a rendőrséggel és a Magyar Közúttal egyeztetve kerülőutakat javasol, például Tornyosnémeti felől érkezőknek a kiterelést az M30-as autópálya Szikszó csomópontjában, majd az 3-as út felé, és visszatérést a Felsőzsolca M30-as autópálya 30-as csomópontjában.
Az M30-as autópálya beruházása 2018-ban kezdődött, összesen 200 milliárd forintba került, amit nagy részben az uniós forrásokból, kisebb részben az állam finanszírozott. Az első szakaszt a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG konzorciuma, a másodikat pedig a Colas Út Zrt. és a Colas Hungária Zrt. végezte el. Az M30-as autópályát 2021-ben adták át a forgalomnak.
Az átadás után az M30-as autópálya főként azért került a hírekbe, mert az autósok rendszeresen fordultak vele szemben a forgalommal. |